Son Dönemin En İyi Çıkış Yapan Rap/Hip-Hop Albümleri #3 | "Migos" - Culture

Haberler iyi, sıcacık ve güneşli bir günden bildiriyorum. Ödül dağıtmak için daha güzel bir atmosfer olamazdı. Başarıyla geride bırakıp güzel günlere uğurladığımız Part I ve Part II’de neler yaptığımızı bilmeyenler için bir göz atmanın zararı dokunmaz.

III. yazıda yine çok ciddi konular konuşacağız. Bugünkü konuğumuz:


MIGOS


Bad and Boujee isimli şarkılarının -global açıdan- metrekareye düşen çalınma oranı çok yüksek olduğu için ben artık RAIN DROP! diye hapşırıyorum, yanımdakiler de DROP TOP! diye karşılık veriyor. Fakat değdiğini düşünüyorum, gerçekten başarılı.

Bugün az şarkı, çok bilgi felsefesiyle gidelim diyorum çünkü sizlerle paylaşacağım çok şeyi var bu amigoların. (Yine ödevimi yaptım...)

Migos; Georgia, Atlanta çıkışlı bir grup. Küçük yaştan beri müzikle uğraşsalar da, profesyonel olarak 2009’da başlamışlar. Gerçi grubun üyelerinden Quavo daha önce futbol oynuyormuş. Grubun ismi 2010’a kadar Polo Club’mış.

3 kişiden oluşan grup içinde herkes birbiriyle akraba. Bu mantık bize nerden mi tanıdık? (Bkz: İş sahibi olunca bütün pozisyonlara eşi dostu akrabayı yerleştirmek) Quavo ile Offset kuzen, Takeoff da Quavo’nun yeğeni. Valla bravo, “off”lu isim bırakmamışlar piyasada.

Bildiğimiz kadınlar, para ve dope* üçgeninde rap yapıyorlar. Şarkıları kulağıma gayet güzel geliyor ama bir şey fark ettim ki; her şarkıyı farklı sözlerle ve farklı altyapılarla ama aynı söylüyorlar. Nasıl beceriyorlarsa bağırsalar da fısıldasalar da söyleyişleri hiç değişmiyor. Keanu Reeves’in neredeyse her filmde aynı adamı oynaması gibi, ilk defa dinleyen birine sırayla bütün şarkılarını dinlet, hiçbirinin ismini çıkaramaz gibi geliyor.


Her neyse biz trivia’mıza devam edelim… Ünlü olmadan önce her hafta şehirlerinde kulüp kulüp dolaşıp, dj’e şarkılarını çalmaları için içki ısmarlıyorlarmış.** İşe yaramış ama tebrik ediyorum, aynı şeyi ben de basında yapmayı düşünüyorum. Turnayı gözünden bir onlar mı vursun…

Şaka bir yana, Offset 2013’te hapisteymiş.

Bu amigolar banka hesabı denen şeye güvenmedikleri için gittikleri her yere ceplerinde deste deste para taşıyorlarmış. (Soyulmak için ne kadar da güzel bir fikir)

Hazır paradan bahsetmişken, parayı biraz seven arkadaşlara benziyorlar o yüzden okuduğumda çok güldüğüm bir olaylarına parantez açmak istiyorum. Düet yaptıkları bir parçanın klip çekiminden -yaklaşık 20 bin dolar değerindeki-kıyafetleri yürütmüşler sonra da milyon dolarlık dava açılmış bunlara…

Migos’un müziğine geri dönersek; 2013’te yayınladıkları ilk albümleri Y.R.N‘daki Versace şarkısı çok sevilmişti. Drake’in bulup remix’lemesiyle birden patlamıştı ayrıca Youtube’da 3 milyonun üzerinde dinlenmiş. Yakın dönemde -çok fazla düet de yaptıkları- Gucci Mane’i idolleri olarak gördüklerini söyleseler de, Versace’yi Biggie ve Tupac’ten esinlenerek yaptıklarını açıklamışlar.

Culture adını verdikleri son albümlerini 2017’de yayınladılar.




Yukarda belirttiğim gibi kafamda yarattıkları o güzel aynılık sebebiyle aşağıdaki şarkılarda benim düşüncelerime pek rastlamayabilirsiniz. “Bu şarkı güzel, bu da iyi, şu biraz daha iyi, hele bu daha da iyi” şeklinde yorumlamalardan kaçınmam kendime olan saygım açısından iyi olur diye düşünüyorum ama bir iki şey çıtlatmadan da içim rahat etmez, o yüzden işte favorim olan 5’li ve birkaç kısa bilgi:


Bad and BoujeeTartışmasız albümlerinin en iyisi, bu yükseliş boşa değil. Lil' Uzi Vert ile düetleri olan bu şarkıda Migos -yine- para kazanmaktan ve lüksü seven bir kadınla zaman geçirmekten bahsediyor. Hala diline dolanmamış olan varsa da yakında dolanacaktır diye düşünüyorum…

T-Shirt: Bu şarkıyı baştan sona, stop-and-start denen, filmlerde gördüğümüz telgraflardan da aşina olduğumuz stop-konuş-stop-konuş tekniğiyle söylüyorlar.

Slippery: Gucci Mane ile yaptıkları bu düet çok sevilenlerden. Şarkıda Quavo’nun amcaları ve halaları(?!), artı olarak da mücevherler ve her şarkılarının demirbaşı olan dope* anlatılıyor.

Kelly Price: Bir R&B şarkıcısının adını verdikleri bu şarkıda Migos ve konuk sanatçısı Travis $cott bizlere, -tabii ki- kadınlarla dolu hayatlarından bir fragman sunuyor. Melodi olarak bir tık farklı, başarılı bir şarkı.

Get Right Witcha: Hepsinden daha müzikal olan bu şarkıda Migos; para kazanıp harcamakla ve eşlerinizin kalbini çalmakla meşgul oldukları için sizinle ancak birazdan ilgilenebileceklerini belirtiyor.




Migos’u da didik didik inceledik, konuştuk. Başka başka yazılarda bakalım daha neler yapacağız… Ben bu yazıyı yayınlamadan hemen önce Quovo; Justin Bieber, Chance the Rapper, Lil Wayne, DJ Khaled gibi bomba isimlerle I'm the One isimli bir şarkı yayınladı, şuraya bırakıyorum dinlemek isteyene. Başka bir yazıda görüşmek üzere!



Buse




*: (Dope, uyuşturucu maddelere deniyor.)
**: Grup hakkında araştırma yaparken thedrop.com’dan yararlandım.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.