Big Little Lies'ın Finalinin Muhteşemliği Hakkında Konuşmalıyız! | SPOILER İÇERMEZ |


Diziyi bitirir bitirmez konuyu güncellemek istedim. Sonraysa kafamdakileri, bambaşka bir postta anlatmak istediğimi fark ettim.

HBO'nun mini dizisinden, (bünyesinde birer adet Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Shailene Woodley, Zoe Kravitz, Alexander Skarsgard barındıran) şurada ayrıntılarıyla konuştuğumuz, Big Little Lies'dan bahsediyorum.



Bu küçüklü büyüklü yalanlar beni bitirdi dostlar... Aman allahım! Ne müthiş bir sondu. Nefes alma kabiliyetimi kaybettim sanırım bir ara. 

Son 3 bölümde artık karakterleri tanımaya başladığınızı hissediyorsunuz. Kim nasıl bir bahane bulur, kim ne der, nasıl tepki verir? Az çok tahmin yürütebiliyorsunuz. Bu da, kısacık bir dizi için biraz zor. Normalde bir diziye başladığınızda, ilk sezondan sonra karakterleri iyice tanımaya ya da onlarla bağ kurmaya başlarsınız. Fakat burda; bunu yapmak için çok az zamanınız var, bu yüzden gözlemlerinizi kişilik analizlerine çevirmeye, neredeyse dizinin sonuna doğru başlıyorsunuz.

Olaylar söz konusu olunca ise, bu tahminciliğiniz tam tersine işliyor. En sakin anlarda, bam, olumsuz bir olayla kalp atışlarınız hızlanıyor. Ya da yine beklemediğiniz bir anda, büyük gerilimden sonra huzurlu bir sahne görebiliyorsunuz. 



Dizide çok fazla öfke var. Herkes ama herkes, en az bir kere, çok fazla sinirlenip birilerini öldürmeyi hayal ediyor ya da öldürülmekten korkuyor. Temanın bu olduğunu anlıyorsunuz. Mükemmel görünen hayatların, evlerin, arabaların ve bedenlerin ardına gizlenmiş, kişisel ve toplumsal çatlaklar. 

İnanamadığım bir şey söyleyeyim; dizinin ortalarında kafamda oluşan ama "sen çok film izlemişsin" deyip kafamdan attığım bir fikir, dizinin sonunda doğru çıktı, o kadar şaşkınım ki. Çünkü gerçekten küçücük bir ihtimaldi ve olursa şok olacağımızı düşünmüştüm. Olduk da. Dizinin başından beri verilen gerilimin sebebi olan olay ise; tamamı ile soğuk duş etkisi yarattı, kıpırdayamadım. İzleyen birileriyle konuşabilmek için ölerek yazıyorum bu satırları. 

Muhteşem çekmişler her sahneyi. Final bölümü, izlediğim en iyi bölümlerin arasında yükseklerden yerini aldı. Bunların dışında, dizinin ikinci sezonunun olmaması gerektiğini düşünüyorum. Yapılsa bayılarak izlerim orası ayrı ama hikaye muazzam bir finalle sonlanmış olduğundan, büyüyü bozabileceğini düşünüyorum. Ya da bozulsun amaan, daha fazla izlemek istiyorum, hiç bitmesin... Son dönemlerin en kaliteli dizisi ilan ettim. Flashback'leri bile kendine özgü. 



Komik olan yanı, koskoca kadınların en sonunda Pretty Little Liars'a dönüşmesi :) En güzel olan yanı ise finaldeki kadın dayanışması ve erkek şiddetine gösterilen tepki...


Yan karakterler bile (hatta çocuk oyuncular bile) çok çok başarılı bir oyunculuk sergilemiş olsa da, özellikle Reese Witherspoon'un bir Emmy almasını beklemiyorum değil. Dizinin müzikleri zaten muhteşemdi. Alabama Shakes'ten tutun, bir çok harika isim çalıyor. Özellikle jeneriğindeki şarkıyı hayatımın soundtracki ilan ettim. Jeneriği buradan izleyebilirsiniz, görsel olarak da harika.



Hikayenin bir kitap üzerinden uyarlandığını da öğrendim. En kısa zamanda alacağım.

Ayrıca Monterey ne güzel yer öyle, insan yaşlanmaz ki orda. 




İşin özü, kesinlikle bu 7 bölümü izleyin ve izlettirin diyorum. Sonra da tartışalım! İşte size izleyebileceğiniz bir link.

İyi seyirler...


İyi işti kızlar, iyi işti HBO... Yine...


Buse.


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.